در این ویدئوی آموزشی با نحوه استفاده از Vertex Color در MCG آشنا می شویم. برای این کار مانند آموزش قبلی ابتدا مش را به پلی گان های مجزا split می کنیم. سپس از دستور foreach برای کوچک کردن پلی گان ها استفاده می کنیم. شما را به دیدن این ویدئوی آموزشی MCG فارسی دعوت می کنیم.
دستور اصلی بکار رفته در این آموزش دو دستور Mesh vertex color mapchannel و Mapchannel face vertices هستند. این دستور رنگ هر ورتکس را بصورت vector3 نمایش می دهد. سپس از دستور average vector استفده کردیم که این دستور تمامی وکتور های داخل آرایه را با هم جمع کرده و تقسیم بر تعداد می کند. در این آموزش از vector X برای خروجی استفاده کرده ایم. زمانی که رنگ سیاه و سفید باشد تفاوتی بین x و y و z وجود نخواهد داشت.
دستور lerp یک محدوده عددی را به محدوده عددی دیگر تبدیل میکند. برای مثال اگر عددی بخواهیم عددی بین 5 و 15 تغییر کند کافی است به مینیمم و ماکسیموم lerp این اعداد را اختصاص دهیم. در صورتی که جای مینیمم و ماکسیموم تغییر دهیم نتیجه معکوس می شود؛ درست کاری که در این آموزش انجام دادیم. دستور push نیز برای جابجایی پلیگان در راستای نرمال آن استفاده شده است.
کداهای دستوری استفاده شده در آین MCG شامل موارد زیر می باشند:
Modifier mesh - split mesh into polygons - attach all meshes - for each - pass through mesh - Mesh vertex color mapchannel - Mapchannel face vertices - average vector - vextor x - lerp - push mesh - relax mesh